Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2008 18:34 - Осем прости правила (въпроса)!
Автор: letibezopasno Категория: Спорт   
Прочетен: 8769 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 05.09.2008 07:45


Позволих си да разработя кратък списък от въпроси, който да зададете на тези, които ще Ви обучават на парапланеризъм.

1.  Регистрирана ли е дейността Ви по Търговския закон, както изисква Чл. 119б ал.1 от ЗГВ*?
2. Явявате ли се Авиационен учебен център по смисъла на закона?
3. Какви признати от БЪЛГАРСКОТО законодателство, сертификати за обучение на парапланеристи притежават Вашите инструктори?
4. Каква методология за обучение използвате и одобрена ли е тя от ГВА**, както изисква Чл. 119б ал.2 от ЗГВ?
5. Кой, къде и как сертифицира и удостоверява годността на екипировката за обучение?
6.  Притежавате ли застраховка по Чл. 119г от ЗГВ?
7. Какви медицинските прегледи се преминават, за да се получи допуск (годност) за пилотиране?
8. Как удостоверявате, че съм преминал обучение при Вас? - т.е. Издавате ли касови бележки и фактури? Издавате ли признат от българското законодателство документ за завършения курс?

Ако отговорите им Ви удовлетворят, значи всичко е наред.

*ЗГВ - Закон за гражданското въздухоплаване
**ГД ГВА - Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация"


Тагове:   осем,


Гласувай:
0



1. letibezopasno - Отговорите!
01.09.2008 10:39
Ето и отговорите, които получих, поне тези които благоволиха да ми пишат:

SkyNomad School

Здравей Огняне,
Поради неуредеността на парапланеризма в БГ на повечето въпроси ще ти отговоря с не.
Задълбочеността ти по тези актуални въпроси е похвална, но мисля че ще имаме разминаване в отношението си към летенето и бих желал да си потърсиш друго училище в което да се обучаваш.
Поздрави и късмет в твоя път.
Николай
----------------------------------

Emil Nikolov

Здравейте, нашия клуб е регистриран, но работи предимно с вoенни. Съжалявам за неудобството.

Емил Николов - Смуглянка
Командос
Парапланерист-инструктор
----------------------------------------

Petar G.

Здравейте,
във връзка с поставените от вас въпроси, искам да попитам - вие в качеството си на какъв ги задавате? Имате ли служебни правомощия, право за допуск до работа с лични данни на трети лица и т.н.?
Мисля, че начина по който задавате въпросите показва и защо сте стигнали до "Летете с нас" - буквоядството води до инциденти по-често.
Поздрави
Клуб Ротор
---------------------------------

Мисля, че това е напълно достъпно да разберете що за хора ще се занимават с вашето "обучение".
Арогантността и цинизма на господина от прехваления Ротор говори сам за себе си.
цитирай
2. letibezopasno - Един нормален отговор
02.09.2008 08:12
Най-сетне дочаках и един нормален отговор:

Здравейте,

1. Фирма Delta Sky
2. Член на (БНАК) сме.
3. Спортен лиценз на БНАК.
4. DHV или CEN (Европейска комисия).
5.Застраховането и осигуряването е доброволно по конституция, а не задължително. Ако искате да си направите застраховка, Закона за гражданското въздухоплаване не третира парапланеризма изобщо ... т.е. не ни бръснат за летателен спорт или дейност.
6. Нормално медицинско. Не е нужна Авиолекарска комисия.
7. Издаваме документ от Клуба, че сте завършили Курс за обучение (Клубен лиценз).

Ако имате повече въпроси звънете на тел: 0888 903 .....

Поздрави,

Димитър Вълков


Категорично да не съм съгласен с въпроса за застраховките ( вижте застраховка Гражданска отговорност) и с това, че закона не касае парапланеристите.

Въпреки това, поздравявам господин Вълков за доблестта и добронамереността. За разлика от останалите той не се скри зад общи формулировки и арогантно поведение.



P.S.
1. Лиценза на БНАК да се приравнява към този на ГВА е все едно, член на СБА да твърди, че щом има членска карта, няма нужда от книжка от КАТ.

2. Наистина липсва конкретна Наредба за парапланеризма, но Закона си е пределно ясен (т.7):

Чл. 3. (Изм. - ДВ, бр. 85 от 1998 г.) (1) Гражданско въздухоплаване е всяко въздухоплаване, извършвано с гражданско въздухоплавателно средство и предназначено за:
1. превоз на пътници, багажи, товари и поща по въздуха;
2. обслужване на селското, горското и други отрасли на стопанството;
3. геоложки, географски и други научни изследвания;
4. оказване на спешна медицинска помощ;
5. културно-просветни нужди, фотографиране и реклама;
6. борба с пожари, наводнения и други бедствия;
7. обучение, спорт и др.
(2) Граждански въздухоплавателни средства са всички въздухоплавателни средства с изключение на държавните.
___________________________
Обърнете внимание на раздел II:

ДЕКЛАРАЦИЯ
по чл.54 ЗМДТ за притежаваните въздухоплавателни средства

1. От ............................................. (собствено, бащино и фамилно име на лицето; наименование на предприятието)
2. ЕГН (ЛНЧ или осигурителен номер за чужд гражданин) ............
3. Дан. номер (БУЛСТАТ) ............ No от НДР ............
4. Адрес: .......................................... (адрес на постоянно местоживеене или седалище)
5. Данъчен адрес: ........................................
6. Паспортни данни на собственика: л.п. серия ..., No .............., издаден на ..........., от ......
7. Чрез ......................................... (собствено, бащино и фамилно име на представителя или пълномощника)
8. ЕГН (ЛНЧ или осигурителен номер за чужд гражданин) ............
9. Адрес: ............................................. (точен адрес на местоживеене)
10. Паспортни данни на представителя или пълномощника: личен паспорт серия .., No ............, издаден на ..........., от ..............
11. Пълномощно: No ................, заверено на ........... от .............................................. (нотариус или нотариална кантора)
12. Декларирам, че притежавам/представляваното от мен предприятие притежава:
I. Самолети в експлоатация с валиден сертификат за летателна годност и вертолети:
1. Вид на въздухоплавателния съд .........................
2. Марка ......................; Модел ..............., Регистрационен номер .................................;
3. Месторегистрация ................... общ. .............
4. Максимално излетно тегло .................. тона
5. Начин на придобиване .........................; дата на придобиване .......................
6. Вид, No и дата на документа за придобиване ....................
7. (Попълва се, когато декларатор е БЧК) Декларирам, че БЧК като собственик използва/не използва това превозно средство за целите на организацията.
II. Параплан, делтаплан, мотоделтаплан, свободен балон, планер:
8. Вид на въздухоплавателния съд .........................
9. Регистрационен No ......................................
10. Месторегистрация ................... общ. .............
11. Начин на придобиване ..........................; дата на придобиване ....................
12. Вид, No и дата на документа за придобиване .............
13. (Попълва се, когато декларатор е БЧК) Декларирам, че БЧК като собственик използва/не използва това превозно средство за целите на организацията.
Дата:
Подпис на декларатора:
цитирай
3. letibezopasno - "Любезните" хора от Ротор
02.09.2008 14:26
Продължение на кореспонденцията с Ротор:

АЗ:
Здравейте,
Е, поне цинизма ви показва от къде е дошла липсата ви на съвест.
Поздрави
Огнян

2008/9/2 Petar G
"бъркате основни понятия"

АЗ:
"Като например?"

2008/9/2 Petar G.

"цинизъм и снизхождение например.
вижте, позицията ви е непродуктивна, опитах се да ви обясня неведнъж, че с просто приравняване на "летете с нас" и другите клубове за които не знаете нищо, води до това, че не постигате никакъв резултат, а си оставате маргинал без съмишленици."


И пак аз:

Именно - снизходително и арогантно.

Що се отнася до това дали съм без съмишленици:

1. "Здравей...И аз пострадах като теб при кацане.Ако желаеш-кюто ми е 291337...."

2. "Извинявай за проявеното от мен недоверие но какво ще си помислиш ти ако прочетеш постиг от който не е видно кой го е писал Сега вече ти вярвам и искренно съжалявам за сполетелия те инцидент. Пожелавам ти бързо възстановяване.Не познавам твоите инструктори и не ги защитавам но ти препоръчвам да ги разбереш. Също така ти препоръчвам винаги да разчиташ единственно на себе си и на своите решения . Това е много важно когато летиш. "

3. "Здравей, Оги
Искрено съжалявам за състоянието на крака и душата ти.
Бих искала да ти помогна, ако мога. Ако решите с .................. да предприемете нещо и се изисква помощ с бумагите - имайте ме предвид.

Няма да се намесвам във форума. През октомври се опитах до повдигна темата за етиката и правилата, от позицията на най-слабия и те ме разкъсаха. Тогава разбрах, че летящите не са това, което очаквах и си обещах да мълча. Но знай, че имаш подкрепата ми.... ако .. има значение, де.

Оправяй се бързо!!!!"

4. "Здравей Огняне
председателят на Националния Аеро Клуб се казва Николай Калчев. Телефона му е 088857......
Предполагам че ще ти каже че по този въпрос работи комисията по парапланеризъм и ще те препрати към някой от тях, където ще ти кажат че се работи по въпроса.
Така че можеш да бъдеш катализатор на промените и да ускориш развитието на парапланеризма в България като развиеш кампанията за която говориш.
Ако те интересуват конкретни въпроси ми позвъни на 0899..................
Тъй като вече сме си навлекли достатъчно врагове, то това което ти казвам нека си остане между нас, защото ще бъде изтълкувано погрешно от други хора."

5. "Здравей Оги,
Аз съм ................, та знам ли, може и да сме роднини всъщност Wink

Знам, че ..................... са свестни хора и искат да направят нещата да се случват по най-добрия възможен начин. Казвам го от личен опит - прекарвам доста време с тях в последните 10 месеца. За останалите... не знам, имам си лични впечатления, които не са от най-ласкавите.

Да, бих искала да помогна нещата да се променят...

В София ли живееш?

Оставям ти повече координати. Ако искаш - пиши, ако искаш - може да се видим и говорим повече. "

6. "evala brato,
az sum sushto edin ot horata koito marian i ivan pochti ubiha. Za shtastie prekratih vsiakakvi otnoshenia s tiah i sega smelo bih mogal da kaja che sum svetlinni godini napred v paraplanerizma. Iskrenno se nadiavam da uspeesh v nachinanieto "da zatvorime letete s nas Smile "

Ot vsichki mesta kadeto moje da se obuchava chovek v Bulgaria dve ne triabva da sushtestvuvat:
"letete s nas"
"Azor" - Marin Slavkov

P.S. Dano uspeesh"

7. Това, което си решил да правиш няма как да стане. Разбери ме правилно - имам голямо желание този спорт да се регламентира и да има някакъв, поне минимален, законов норматив за провеждане на обучение и критерии за подбор на кандидатите за пилоти, обаче икономическото положение на почти всички пилоти не позволява да летят с добри крила и качествена екипировка( да не говорим за нова), а хиляда лева за курс са нелогична сума. Системата вече си съществува - получавам си валиден лиценз, като дам 50лева, имам достъп до стартовете, а закупуването на екипировка не е никакъв проблем, стига да извадиш левовете. Замисли се - кой има интерес да прави нещо по въпроса?

7. "Ако ще ги съдиш, действай, че само разлайваш кучетата, а те не са малко."


Явно сте доста злобни "кучета" щом сте наплашили всички тези парапланеристи, които ми писаха ЛС и ме помолиха да не цитирам имената им.


Разлика между "Летете с нас" и другите не виждам. Със същото право, с което вие се "надувате",че сте "голямата работа" могат да се надуват и те. Би могло да има разлика ако вие бяхте лицензирани , а те не.

И накрая, ако си мислиш че твоите заплахи, че ме спрат да се боря срещу незаконната дейност, която развивате.... Дълбоко си сбъркал.


Ииии още по-любезния завършек от страна на Ротор:

бори се, никой не те заплашва, живеем в свободна държава. явно сам си измисляш филма в който си се вкарал.
Истината е, че не ти стиска, иначе досега да си намерил бившите ти инструктори и да си им предявил иск или там каквото си решил. Но най-лесно е да пишеш по форуми - това предизвиква снизхождение. Няма как да станеш голям пилот ако си малка душица :) и това си пропуснал да разбереш."

От всичко написано Petar G. е прав за последното - от дребната душица пилот не става и затова той завинаги ще си остане просто баласт на крилото.
цитирай
4. анонимен - от член на клуб РОТОР
04.09.2008 12:00
Казвам се Г. Топузов и съм член на клуб РОТОР, там съм се учил. Летя 6 г. Не се изагай... всеки може де си счупи крака, когато се учи или вече се е научил да лети. Системния риск в летенето е нещо, с което всеки, който иска да лети трябва да приеме.
цитирай
5. letibezopasno - и да и не
04.09.2008 17:41
Господин Топузов,
Приветствам Ви за това, че стоите с името си зад Вашия коментар и че той е по съществото на темата (за разлика от други които изтрих)!
По въпроса за травмите сте прав. Човек може да си счупи крака като си върви и по улицата.
Не мисля, че сте прав обаче за друго.
Нека направим една аналогия.
Какво правим ако НЕПРАВОСПОСОБЕН шофьор Ви прегази? И ви счупи крака, например.
Ще махнете с ръка и ще си кажете "системен риск" от ходенето по улицата?
Не ми се вярва.
цитирай
6. анонимен - не си прав
04.09.2008 18:02
Казвам се Никола Янков. Летя 5-та година вече и досега нямам нито един инцидент. Защо ли? Защото когато се захвана с нещо знам, че всичко зависи само от мен.

Ти какво си направил? Прочете ли нещо по аеродинамика? Прочете ли нещо за устроиството на парапланера? Прочете ли нещо за метеорологията?

Лесно е да се обвинява и да се вдига шум. Повярвай ми вината си е основно в теб.

Да се беше записал в клуб по шах. Тогава нямаше да си счупиш крака, а всъщност и това не е ясно.

Ти сам си си строшил крака. Пак казвам САМ. Никой не те е бутал надолу по баира. Инструктура не може да ти каже как да бягаш. Той ти казва как да вдигнеш крилото, какво да погледнеш за да си сигурен, че ще излетиш, но не ти казва как да бягаш. Предполага се, че поне това елементарно нещо трябва да знаеш как се прави.

И ще проверявам дали си изтрил това мнение от блога си.
цитирай
7. letibezopasno - Уморих се повтарям едно и също нещо. ...
04.09.2008 18:36
Уморих се повтарям едно и също нещо.
Когато някой се е захванал да те ОБУЧАВА СРЕЩУ ПАРИ, а и не само, трябва първо да се убеди, че си запознат с теорията преди да преминеш към пратиката. Ако не съм бил готов теоретично както твърдиш, не е трябвало изобшо да ме допускат до полети.
2. Бих си строшил САМ крака, ако САМ си бях избрал тоя стар парцал, който бяха нарекли "крило" и сам бях решил КОГА да излетя.
Както и още ред други неща ....

3. По въпроса за с цензурата. Аз самият я мразя. Но няма да допусна анонимни комплексари с огромно его да парадират с простотията си тук.

Ще се допускат само подписани мнения с ясно аргументирана позиция, дори тя да не съвпада смоята.
цитирай
8. анонимен - и пак не си прав
04.09.2008 22:06
по точка 2 в отговор 7.

много е вероятно ако САМ беше си избрал крило и САМ беше избрал момента на излитането, много е вероятно да не си си счупил само крака, ами и главата.

Никола Янков

П.С. не ме разбирай погрешно. обичам ужасно много летенето с парапланер, а ти оставяш в хората впечатление, че това е ужасен спорт. Това далеч не е така.
цитирай
9. letibezopasno - това май не звучи като голямо усп...
04.09.2008 22:30
това май не звучи като голямо успокоение ...
--------------------
А относно спорта явно не също не си разбрал. Летенето е нещо много хубаво и нямам нищо против летящите хора, а съм противник на тези които са превърнали летенето в бизнес, без никакво право на това.
цитирай
10. анонимен - коментар от парапланерист с 10г опит
05.09.2008 00:55
хора ,ето моето мнение....
Аз не смятам парапланеризма за спорт!
това не е спорт!
това е едно хоби !като карането на ролери,велосипед или събирането на пощенски марки
Ако някой новодошъл в това хоби иска да получи знания,той може да го прави поне по два начина....сам ,за своя сметка или като се събира с по-опитни и черпи от техните знания и опит....
някакви по-опитни хора (самонаричащи се инструктори)а всъщност са събратя по хоби просто са му помогнали да не си счупи врата при първия опит.....
а въпросният огнян е имал малшанса да си счупи крака,което се случва...без никой да е виновен....както можеше да се отрови от лепилото на марките....ако колекционираше марки....
Трябва да е благодарен на тези хора които са си отделяли от времето за да учат и напътстват и да е недоволен само от своите килограми,липса на достатъчно физическа култура и късмет....които са довели да едно случайно нараняване....
_________________
Летете безопасно!
До среща във въздуха!
Венко
цитирай
11. letibezopasno - Венко, обсъдихме този въпрос по ...
05.09.2008 07:42
Венко,
обсъдихме този въпрос по ICQ, но ако искаш ще продължим и тук.
Можеше да съм им благодарен за отделеното време, ако разбираха какво правят и ако го правеха безплатно.
Тези хора без нужната квалификация, обаче правят бизнес за сметка здравето на своите курсисти.
цитирай
12. letibezopasno - Още един отговор по същество
05.09.2008 07:57
Радвам се, че след като страстите се поуспокоиха, започнахме да си говорим по съществото на темата:
________________________
Petar G
"Карам по точки:
1. Чрез БНАК с ГВА поддържаме сериозни контакти и има почти готова наредба за регламентиране на всичко, свързано с безмоторното летене - ГВА не иска да се занимава с нас, имат си достатъчно грижи, .......................................................................................................................................... Ние искаме тези като Летете с нас, А............... и има още няколко човека, които обучават на приятелска основа най-вече на Бистрица да ги спрем. Аз лично съм се обаждал в полицията, когато видях един да пуска разни наивници с парцал, който се оказа доста старо спортно крило. Куките ме отсвириха.
2. ЗГВ не прави разлика между спортни клубове и авикомпании - ако ние тругнем да се лицензираме при сегашните условия, цената на такси и т.н. би била такава, че курса би бил двойно по-скъп. Има много дейности в България които са били незаконни, преди законодателя да се усетеи, че става въпрос за различни неща и да постави смислени граници. Ние работим в тази посока - БНАК да стане представителен орган за безмоторните пилоти, да лицензира и да отнема лицензи, да налага правила - ГВА нямат против.
3. В................ е пребивал хора по начин идентичен на твоя, Н................... е пословичен със това, че не лети никога, само говори и обучава :) Не ги питай тях за мене, питай трети лица за Ротор и за техните клубове, ще чуеш интересни неща.
4. Нито един лиценз не може да премхне опасността от инциденти, а при обучението те са винаги възможни, поради факта, че каквото и да е теоретичното и практично наземно обучение, в един момент инструктора пуска ученика сам да лети и се надява той да е схванал всичко и да изпълнява всички команди точно и без паника. Тогава инструктора носи отговорност за неща, които са де факто извън него, дори да е дал всичко от себе си.
5. Данъци не плащаме, защото нямаме печалба от дейността си - т.е. разходите ни са по-големи от приходите, но подаваме декларации. Издаваме фактури, регистрирано ЮЛ сме. Като спортен клуб закона за спорта ни дава право да имаме приходи от основна дейност - т.е. ние летим, значи можем да имаме приходи от обучение. За нас летенето и клуба са основно хоби, ако в някакъв момент решим това да ни е основен бизнес, ще го развиваме като такъв.
това е в общи линии, надявам се да съм бил изчерпателен. Знам че не сме перфектни, но полагаме максимални усилия именно в посока безопасност. В момента ни преследват и разни еколози заради НАТУРА 2000 (и там сме незаконни:), .............. иска да ни налага правила от 1962-ра, и ние сме заети да показваме на тези институции как са решени правилата в ЕС по отношение на такива като нас. Затова твойта изява по БНТ имаше стойност главно за самата БНТ, която пак откри "новината", след като пропусна да отбележи, че в България се проведе кръг от Световната купа, например.
не искам да спорим и нито за момент не съм искал да те обиждам или заплашвам. предлагам с това да приключим кореспонденциата си, поне на този етап."
_______________________________
По молба на Петър Г, съм отстранил някои текстове, тъй като той не би желал да влиза в конфликт с определини хора и институции.
цитирай
13. анонимен - Казвам се Веселин Зашев. На 49 го...
02.11.2008 20:01
Казвам се Веселин Зашев.На 49 години съм и летя от 6 години.Не съм от добрите - летя за кеф.Позволявам си да ти кажа ,че не си прав - такива инциденти ги има в играта.Никакви сертификати,бривети и тем подобни не дават 100% сигурност.Инциденти стават и със самите интруктори.Имал си мал шанс.Оздравявай и започни отново.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letibezopasno
Категория: Спорт
Прочетен: 97812
Постинги: 10
Коментари: 36
Гласове: 64
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930